Gry pisać każdy może – phaser.io

Chwilę mnie nie było, bardzo dużo pracy, zajęć itp. Niestety przez to można powiedzieć wyleciałem z konkursu, ale to nic. Projekt będzie się rozwijał, a chociaż nie będę czuł przymusu pisania (serio, jednak po czasie to trochę męczy). Dziś o pisaniu gier.

Ostatnio chciałem sobie odpocząć i tak postanowiłem, a napiszę sobie grę. Po chwili pomyślunku przypomniał mi się stary „Flappy Bird” i tak oto powstał Flappy (Bat) 😀 Gra jest prosta – utrzymujemy nietoperza w powietrzu i unikamy stalaktytów i stalagmitów, czy jakoś tak (do geologa mi daleko 😉 ). Póki co brakuje tu w sumie prawie wszystkiego – menu, pauzy, ekranu ładowania czy cokolwiek takiego. Mamy nietoperza (o dziwo nawet animowanego!), a skały zrobione są z kwadratu 64x64px.

Jeśli chodzi o to co jest pod maską – to JavaScript. Prawdę mówiąc nigdy nie lubiłem JS’a, chcę się do niego przekonać, w sumie nawet mi to wychodzi. Do samej produkcji użyłem frameworka Phaser.io, dzięki któremu cała gra ma tylko około 90 linijek.

Całe pisanie było bajecznie proste, bo dokumentacja jest wręcz świetna, a w dodatku mamy mnogość przykładów. Dodatkowo sporo tutoriali na Internecie i tak oto gra gotowa.

W moją „produkcje” możecie zagrać tutaj a kod podejrzeć o tutaj.

To tyle. Cześć i do następnego!