Oszczędzaj czas! – 5 narzędzi wspomagające produktywność

Cześć, dziś coś dla tych, którzy nie wiedzą jak się wziąć do roboty i zrobić więcej w tym samym czasie. Jeśli masz problem z koncentracją uwagi na jednym zadaniu, ciągle czegoś zapominasz, potrafisz przesiedzieć i nic nie zrobić – może znajdziesz tu coś dla siebie.

Uchodzę za osobę dobrze zorganizowaną. Faktycznie, bardzo staram się wykorzystywać w pełni czas, który mam, szczególnie, że pracuję na etacie i wracając do domu zdaje się, że już nic nie mogę zrobić bo późno i nic mi się nie chcę. Są jednak narzędzia, które mogą trochę pomóc i wpływają na motywację (ale motywacja to w sumie całkiem inny temat). Poniżej przedstawiam 5 narzędzi, z których ja osobiście korzystam i polecam każdemu, kto chce się lepiej organizować.

#1 – Nozbe

Nozbe to aplikacja dostępna na desktopy (Linux, Windows, Mac) oraz smartfony i tablety (Android, iPhone, iPad) oraz Web. Bazuje ona na koncepcji Davida Allena – Getting Things Done. Dla mnie to bardzo dobre podejście do samoorganizacji chociaż konieczne są własne poprawki. Nie mniej jednak Nozbe sprawdza się idealnie – umożliwia wprowadzanie zadań, które potem można odhaczać. Takie zadanie  można otagować, wrzucić do projektu, umożliwia również współdzielenie projektów. Tak naprawdę aby opisać możliwości Nozbe, musiałbym wyłożyć metodologię GTD, a to jest tak szeroki temat, że potrzebowałbym pewnie na to kilka wpisów. Co ważne możemy też zsynchronizować Nozbe ze swoimi kontami m.in Evernote czy Kalendarz Google. Dla mnie ogarnia on większość zadań, które wykonuję w ciągu dnia.

Wypróbuj Nozbe

#2 – Trello

Trello podobnie jak w Nozbe możemy sobie wpisywać zadania, kategoryzować je itp. Jednak tutaj mamy inne podejście, może nieco bardziej elastyczne. Otóż możemy stworzyć sobie tablicę i na niej umieszczać różne informacje. Trello używam np do planowania projektów, pracy w grupie, rozdzielania zadań. Na stronie Trello można zobaczyć kilka przykładowych tablic.

#3 – WebTimer

WebTimer to wtyczka do Chrome, która śledzi ile czasu spędzam na danej stronie. Można się czasem przerazić jak dużo czasu pochłania Facebook. W tej chwili wyzerowałem licznik, ale gdy przedtem sprawdziłem swoje statystyki, wysnułem prosty wniosek – koniec z tym. Z różnymi efektami, ale jest lepiej. Poza tym o tym nieszczęsnym Facebooku jeszcze napiszę w przyszłym tygodniu.

#4 – Evernote/Google Keep

Evernote to zbiorowisko moich notatek, pomysłów, zapisków, po prostu wszystkiego. W Evernote notatki można sobie tagować, robić listy i tak dalej. Jako, że lubię usługi Google, to oczywiście korzystam też z Keep. Funkcjonalność podobna, ostatnio nawet częściej korzystam właśnie z Keep, bo aplikacja na Androida Evernote jest, lekko mówiąc kiepska.

#5 – Kalendarz Google

Mając na głowię spotkania, różne zadania i wyjazdy potrzebuję dobrego kalendarza. Kalendarz Google jest dobry, bo… jest dobry i co tu dużo mówić. Synchronizuje się między urządzeniami, łączy się z Nozbe i innymi aplikacjami, mam dostęp z każdego urządzenia no i jest ładny. W jednym kalendarzu mogę mieć też kilka podkalendarzy, dzięki czemu zachowuję względny porządek.

Korzystacie z którychś z wyżej wymienionych narzędzi? A może możecie coś polecić? Chętnie spróbuję.